
Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (14 - 23 Ιουλίου 2017)
Ένα από τα σεμινάρια στο φετινό Φεστιβάλ Χορού στην Καλαμάτα είναι «Οι επαναστατικοί χοροί της Ισιδώρας Ντάνκαν», που διεξάγει η Barbara Kane με τη Françoise Rageau και τη Σάντρα Βούλγαρη.
Τα τελευταία χρόνια, τα κουνούπια, λόγω της αύξησης του πληθυσμού τους, αλλά και της εισόδου στη χώρα μας νέων ειδών, με διαφορετικές βιολογικές συνήθειες, αποτελούν κίνδυνο για την εξάπλωση ασθενειών, αφού είναι φορείς αυτών, όπως ο Ιός του Δυτικού Νείλου.
Το ντοκιμαντέρ της Δάφνης Ματζιαράκη είναι υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους και καταγράφει τις προσπάθειες του Λιμενικού να διασώσουν τους πρόσφυγες που προσπαθούν να φτάσουν στις ακτές τις Λέσβου.
Η έκθεση "Αρχιτεκτονική των Βιβλιοθηκών" στο Μουσείο Μπενάκη είναι οργανωμένη σε πέντε διακριτές περιόδους, που αντιπροσωπεύουν την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής της βιβλιοθήκης σύμφωνα με τα πνευματικά και πολιτισμικά κριτήρια της κάθε μίας από τις εποχές: Ελληνικός κόσμος, Ρωμαϊκή εποχή, Βυζάντιο, Δύση κατά τους Μεσαιωνικούς χρόνους και Αναγέννηση.
400 χρόνια από το θάνατο του Σαίξπηρ και πλήθος εκδηλώσεων παγκοσμίως αποτίουν φέτος φόρο τιμής στον συγγραφέα που παραμένει πάντα το ίδιο επίκαιρος.
.«Τάμπλετ φορτωμένα με εφημερίδες στην αραβική γλώσσα για τους πρόσφυγες! Δεν παύει να μας εκπλήσσει η εφευρετικότητα και η ταχύτητα με την οποία οργανώνει τις υπηρεσίες της η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας. Διεισδύει στην κοινωνία, αφουγκράζεται τις ανάγκες της, καινοτομεί, πειραματίζεται, οραματίζεται τη βιβλιοθήκη του μέλλοντος. Δεν είναι τυχαίο ότι το κτίριο, σχεδιασμένο αποκλειστικά για βιβλιοθήκη, αποτελεί εδώ και δεκαεπτά χρόνια τον τρίτο πιο πολυσύχναστο χώρο της πόλης, μετά το σπίτι και τη δουλειά.»
Η περίπτωση της οικογένειας Γιουσουρούμ είναι ένα αθηναϊκό παραμύθι, γοητευτικό όσο και μακρινό, αλλά ταυτόχρονα νωπό, καθημερινό και αληθινό όσο και η κληρονομιά του οικογενειακού ονόματος στην καθομιλουμένη.
Πολύτιμο εργαλείο στην τεχνική της προπαγάνδας στάθηκε πάντοτε η εικόνα, κι αυτό δεν αποτελεί είδηση αφού η ισχυρή αυτή συμμαχία κρατάει από τον καιρό της δαγκεροτυπίας. Στις μέρες μας, αυτό που ουσιαστικά διαφοροποιεί την κατάσταση είναι οι δυνατότητες που δίνουν στην πλευρά των αναγνωστών το Διαδίκτυο και η τεράστια διασπορά των ειδήσεων.Ετσι, τα social media γεμίζουν ειδήσεις και φωτογραφίες που στοιχειώνουν τους «τοίχους» του Facebook σε όλον τον κόσμο δημιουργώντας μαζικές αντιδράσεις και ψυχικές εγγραφές, ενώ αρκετοί προσχωρούν σε ιδεολογίες με την απλή μέθοδο της διολίσθησης.
Ωκεανό που κάλυπτε μεγάλο μέρος του πλανήτη φέρεται να διέθετε κάποτε ο Άρης, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις επιστημόνων της NASA, βασισμένες σε παρατηρήσεις έξι ετών του πλανήτη. Ο ωκεανός είχε το μέγεθος του Αρκτικού Ωκεανού, πολύ μεγαλύτερος απ’ ό,τι είχαν αρχικά υπολογίσει οι επιστήμονες, ενώ το υδάτινο αυτό σώμα κάλυπτε τη χαμηλή πεδιάδα του βόρειου ημισφαιρίου του Άρη για πολλά εκατομμύρια χρόνια.
Η Microsoft και επίσημα πλέον αφήνει πίσω της τον πρώτο browser που μας «ταξίδεψε» στα νερά του ίντερνετ, αφού όπως ανακοινώθηκε ο internet explorer είναι έτοιμος να παραδώσει την σκυτάλη στο νέο περιηγητή της τεχνολογικής εταιρείας.
Το εντυπωσιακό ουράνιο φαινόμενο της έκλειψης του ηλίου, όπως συνέβη στις 20 Μαρτίου 2015, με τη σελήνη να επισκιάζει τον ηλιακό δίσκο κατά το ένα τρίτο, συνεχίζει να προκαλεί ενθουσιασμό και δέος στον άνθρωπο, κυρίως όταν παρακολουθεί το φαινόμενο στην ολική φάση του.
Η νέα έκθεση έργων «Μεταξύ Ουρανού και Γης» του νεαρού, αλλά ήδη αναγνωρισμένου, αστροφωτογράφου Φάνη Ματσόπουλου στο Ιδρυμα Ευγενίδου περιλαμβάνει εικόνες αστρονομικών αντικειμένων τραβηγμένες με τηλεσκόπια, οι οποίες συνυπάρχουν με νυχτερινές λήψεις τοπίων και αρχαιολογικών χώρων, πάνω από τους οποίους διακρίνονται οι αστρικές τροχιές και η γαλαξιακή ζώνη. Επιπλέον, στην έκθεση παρουσιάζονται και φωτογραφίες αστρονομικών οργάνων του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και η αντιμετώπισή του μέσα από την τέχνη και τη λογοτεχνία
Ο κορυφαίος Γάλλος νευροεπιστήμονας Jean-Pierre Changeux, ομότιμος καθηγητής στο Collège de France και στο Ινστιτούτο Παστέρ της Γαλλίας, σε συνέντευξη στην «Καθημερινή» μιλάει για την πρόσβαση στη συνείδηση.