ΕΝΑΡΞΗ : 8/2/2024, ΠΕΜΠΤΗ / 5:30-7:00 μ.μ.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:12 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ: 200 €

ARTIFICIAL INTELLIGENCE ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

Οι κλίμακες ισχύος είναι βασικές ιδιότητες (της δυναμικής) της ενέργειας. Αυτές εκδηλώνονται σε διακυμάνσεις μεταξύ των εναλλαγών και επαναλήψεων που σημειώνονται στη διαδρομή της φυσικής, δηλαδή της ανόργανης, οργανικής, βιολογικής, ανθρώπινης (τεχνικής και τεχνολογικής) εξέλιξης. Οι διακυμάνσεις δυναμικής εμφανίζονται με τη μορφή αλληλεπιδράσεων (δηλαδή σχέσεων – interactions) και αναπαραγωγών (δηλαδή οργανώσεων – reproductions). Στο μάθημα "Artificial Intelligence και το Αλφαβητάρι της Γνώσης” εξετάζουμε αυτές τις διακυμάνσεις και τις παράγωγες διαμορφώσεις τους σε παραλλαγή (variation), διάσταση (dimension), κίνηση (motion) και πληροφορία (information). Ιδίως μελετούμε τα πρότυπα και μοτίβα (patterns & motifs) τα οποία κυριαρχούν στη διαδρομή της εξέλιξης και κατ΄ επέκταση ρυθμίζουν την οργάνωση και την τάξη του κόσμου. Από αυτά τα πρότυπα αναπτύσσουμε απλά και σύνθετα μοντέλα (models) τα οποία χρησιμοποιούμε για την αναγνώριση των πολύπλοκων μοτίβων στα δεδομένα και τις πληροφορίες. Τα πρότυπα και τα μοτίβα είναι λειτουργικά στοιχεία για αυτό και η διαδικασία αναγνώρισής τους εφαρμόζεται σε κάθε μορφή σχέσης. Για τον ίδιο λόγο είναι διαδεδομένα στην τεχνολογία και την πληροφορική (ΙΤ) και ειδικά στη διαχείριση δεδομένων (data management) και στις εφαρμογές artificial intelligence (τεχνητής νοημοσύνης). Στο μάθημα εξετάζουμε τις ανάλογες διακυμάνσεις και αναπτύσσουμε από αυτές εννοιολογικά μοντέλα, ώστε να διακρίνουμε σύνθετα πρότυπα και μοτίβα στις σχέσεις και τις οργανώσεις και στις συνθήκες και τις καταστάσεις που αυτές δημιουργούν. Στη συνέχεια τα χρησιμοποιούμε στην ανάλυση, την αξιολόγηση, την αξιοποίηση και γενικά τη διαχείριση των παράγωγων πληροφοριών και των δεδομένων (information & data management). Το μάθημα είναι επιστημονικό γιατί οι φόρμες και οι δομές, οι ρυθμίσεις και οι κανόνες, οι λειτουργίες και τα συστήματα (της δυναμικής), διαπερνούν τη φυσική και την τεχνική εξέλιξη. Είναι και εκπαιδευτικό μάθημα γιατί αυτά τα στοιχεία, διαπερνούν και όλα τα ακαδημαϊκά και βιωματικά πεδία, όπως είναι τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η αρχιτεκτονική, η τέχνη, η μουσική, η βιολογία, η ιατρική, η λογική, η ψυχολογία, η κοινωνία, η οικονομία, η οικολογία, η τεχνολογία, η νομική, η πολιτική και ο πολιτισμός. Με αντικείμενο τις κλίμακες ισχύος και αναπτύσσοντας την κοινή θεωρητική και θετική (μαθηματική) τους διάσταση, το μάθημα δημιουργεί μία πρωτότυπη ενιαία ερμηνευτική και διαθεματική ακαδημαϊκή βάση. Αυτή είναι πρακτική και χρήσιμη στη επικοινωνία και την ερμηνεία, τη διδασκαλία και την εκμάθηση με την εκλογίκευση. Στις παραδόσεις χρησιμοποιούμε και σχηματικές απεικονίσεις των διακυμάνσεων ισχύος, όπως είναι τα κύματα και οι κύκλοι σε κινητικούς συνδυασμούς και συγχρονισμούς. Τέλος το μάθημα είναι και μία ενδιαφέρουσα άσκηση (ισχύος), ένα παιχνίδι ανταγωνισμού μεταξύ φυσικής και τεχνητής νοημοσύνης, (natural and artificial intelligence), ανθρώπου και μηχανής (man machine) και για την ακρίβεια μεταξύ χρήστη (user) και προγραμματιστή (programmer), μαθητή, εκπαιδευτικού και παραγωγού (producer) των εφαρμογών AI. Είναι όμως και μία ψυχική και διανοητική, στοχαστική και συναισθηματική και ακαδημαϊκή αναμέτρηση μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και μεταξύ τεχνολόγων, οικονομολόγων, πολιτικών και νομικών. Το πρόγραμμα είναι σύγχρονο και βρίσκεται στην πρωτοπορία της επιστημονικής έρευνας, της φιλοσοφικής αναζήτησης και της εκπαιδευτικής γνώσης (frontier knowledge). Η διδασκαλία (παρόλα αυτά) είναι διαδραστική και συμμετοχική και η παράδοση απλή, διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα.

Επιστροφή