Ρητορικός Διαγωνισμός 25ης Μαρτίου Λυκείου Κολλεγίου Ψυχικού

Μαρ 29, 2022

Tην Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Χωρέμη η τελική φάση του Ρητορικού Διαγωνισμού της «25ης Μαρτίου» για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ Λυκείου και του ΙΒ1. Κάτοχος του Επάθλου της «25ης ΜΑΡΤΙΟΥ» για το σχολικό έτος 2021-2022 ανακηρύχθηκε η μαθήτρια Κούβαρη Μαρίνα.

Οι μαθητές/μαθήτριες διαγωνίσθηκαν σε γύμνασμα, με θέμα:

[…] «να διεγείρω τους νέους εις ζήλον της προγονικής αυτών δόξης, βλέποντας, ότι των επιστημών, όσαι φωτίζουν σήμερον την Ευρώπην, τα πρώτα σπέρματα και στοιχεία εγεννήθησαν εις την πατρίδα των, και σώζονται εις τα βιβλία των Ελληνικών συγγραφέων. Είναι καταισχύνη μας, ενώ οι ξένοι τα φυτεύουν, τα καλλιεργούν, τα αυξάνουν εις μεγάλα δένδρα, και τρέφονται με τους καρπούς των, ημείς μηδέ να εξεύρωμεν, ότι αυτά είναι προγονική ημών κληρονομία»

Α. Κοραής, Προλεγόμενα της πρώτης εκδόσεως (1802) στο έργο: Βεκκαρίου, Περί αδικημάτων και ποινών, Προλεγόμενα στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, τόμ. Δ΄, εκδ. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1995, σσ. 39-40. 

Έτσι ο Καποδίστριας έπρεπε να ξεκινήσει από την αρχή στηρίζοντας το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα στην πραγματικότητα του καιρού του και πάντοτε μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της εσωτερικής του πολιτικής. Στόχος του ήταν να ενισχύσει τα αλληλοδιδακτικά σχολεία, να συστήσει «σχολεία τυπικά», και παράλληλα να ιδρύσει «σχολεία ανωτέρας τάξεως δια τους νέους Έλληνας, τόσον τους αφιερωθησομένους εις εκκλησιαστικά, όσον και εις τους μέλλοντας να υπηρετήσουν την πατρίδα εις τα πολιτικά, ή να διατρέξουν το στάδιο των επιστημών, των τεχνών και της φιλολογίας».

Βασίλης Σφυρόερας, Οι στόχοι της εκπαιδευτικής πολιτικής του Καποδίστρια. 

«Ὅταν ἡ βάσις αὐτή τεθῇ ἐπάνω εἰς σταθερά θεμέλια, τότε χρέος τῆς Κυβερνήσεως θέλει εἶσθαι τό νά συστήσῃ χωρίς ἀναβολήν κεντρικά Σχολεῖα εἰς διαφόρους ἐπαρχίας τῆς Ἐπικρατείας, ὅπου οἱ κατά την Ἀλληλοδιδακτικήν τελειοποιηθέντες μαθηταί θέλουν κατασταθῇ ἐπιδεικτικοί διδασκαλίας ἀνωτέρας εἴς τε τήν φιλοσοφίαν, καί εἰς τάς ἐπιστήμας καί εἰς τάς τέχνας».

Ιωάννης Καποδίστριας, Εθνική Συνέλευση Άργους (11 Ιουλίου 1829). 

Η ελληνική επανάσταση του 1821 καθώς και ο γόνιμος καρπός της, η δημιουργία του νεοελληνικού κράτους, ήταν αποτέλεσμα της δυναμικής «σύνθεσης» της ελληνικής πολιτισμικής παράδοσης και της «μετακένωσης» καινοτόμων ιδεών, κυρίως, από τον χώρο της Ευρώπης. Οι δύο αυτοί αξιακοί πυλώνες, παράδοση και καινοτομία, αποτελούν και θεμέλιους λίθους της ιστορίας του Κολλεγίου.

α) Γιατί, κατά τη γνώμη σας, οι δύο αυτές προσεγγίσεις διασφαλίζουν την πρόοδο των κοινωνικών συνόλων;

β) Ποιες καινοτομίες μπορεί να υιοθετήσει το σύγχρονο σχολείο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών;

Στην Ελλανόδικο Επιτροπή συμμετείχαν ο κ. Μανόλης Κούμας, επίκουρος καθηγητής Ιστορίας Διεθνών Σχέσεων στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, ο κ. Δημήτρης Σιδέρης, Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικής Θεωρίας του τμήματος Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου και η κ. Μίλκα Χασιώτη’ 04, Νομικός, Valedictorian και κάτοχος του Επάθλου 25ης Μαρτίου.

Οι μαθητές/μαθήτριες που προκρίθηκαν στην τελική φάση του Διαγωνισμού ήταν οι:

1. Βουδούρη Σωφρονία - Ευφροσύνη
2. Καπελλάρη Δήμητρα - Ραφαηλία
3. Κούβαρη Μαρίνα
4. Κωτσοβίλης Δημήτριος
5. Μπάγκος Αναστάσιος 

Στην ημιτελική φάση του Διαγωνισμού είχαν προκριθεί επιπλέον και οι μαθητές/μαθήτριες: 

1. Κοκκάλη Χριστίνα
2. Κούφαλη Βασιλική
3. Μπένου Μαρία Βεατρίκη
4. Πετροπούλου - Μπότσιου Μαρία Ελένη
5. Υφαντής Ιωάννης

 Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν τόσο στην τελική όσο και στην ημιτελική φάση του γυμνάσματος.

Επιστροφή