Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Για όλους τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται και διανύουν την πρώτη τους χρονιά στο Κολλέγιο. Το πρόγραμμα αποτελείται από 3 ενότητες που περιλαμβάνουν:

  • Εισαγωγή στην ιστορία, την παιδαγωγική φιλοσοφία, τους θεσμούς και τη λειτουργία του Σχολείου μας. Πραγματοποιείται κατά την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Αρχές Παιδαγωγικής - διδακτικές πρακτικές (σχεδιασμός και οργάνωση μαθήματος, διαχείριση τάξης, αξιολόγηση, ανάπτυξη παιδαγωγικών δεξιοτήτων, χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου). Σειρά σεμιναρίων 20 διδακτικών ωρών.

Η πρώτη ενότητα σεμιναρίων (10 ωρών) πραγματοποιείται στην αρχή του σχολικού έτους με θέμα:

Creating an Optimal Learning Environment through Engaging Lesson Planning and Strong Classroom Management

Η δεύτερη ενότητα σεμιναρίων πραγματοποιείται τον Ιανουάριο με θέμα:

Interpersonal & Pedagogical Skill Building

Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το College of Education and Human Development του University of Delaware με εισηγητές τους:

Dr. Jacquelyn O. Wilson, Assistant Professor in the School of Education at the University of Delaware and Director of the Delaware Academy for School Leadership (DASL)

Dr. Sharon Brittingham, Senior Associate Director, Delaware Academy for School Leadership

Dr. David W. Santore, Associate, Senior Leadership Specialist, Delaware Academy for School Leadership

Τα μαθήματα έχουν εργαστηριακό χαρακτήρα και δίνουν την ευκαιρία στους νέους εκπαιδευτικούς να εξοικειωθούν με τον σχεδιασμό μαθημάτων, τη διαχείριση της τάξης και αποτελεσματικές τεχνικές σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Προσφέρεται από το Κολλέγιο Αθηνών δωρεάν στους εκπαιδευτικούς του όλων των βαθμίδων, με σκοπό να συμπληρώσει την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την παιδαγωγική τους κατάρτιση και να τους δώσει την ευκαιρία για καθοδηγούμενο στοχασμό πάνω στην άσκηση της διδασκαλίας τους.

Απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νέους εκπαιδευτικούς.  Δεν αποκλείονται, όμως, και πιο έμπειροι εκπαιδευτικοί, που θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις/την εκπαίδευσή τους.

Διάρκεια: Το πρόγραμμα άρχισε τον Νοέμβριο του 2019 και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2021. Η συνολική διάρκειά του θα είναι 150 ώρες σε δύο χρόνια.

Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να παρακολουθήσουν την Α΄ Φάση ή τη Β΄ Φάση ή και τις δύο ή έναν μεμονωμένο κύκλο.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Α΄ ΦΑΣΗ (2019-20) 

  • Σχεδιασμός Mαθήματος, Διαχείριση τάξης (25 διδακτικές ώρες + 5 ώρες εφαρμογή στην τάξη)

Εισηγητές:

Δρ. Δημήτρης Καλαϊτζίδης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Δρ. Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Δρ. Παναγιώτης Πήλιουρας, Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας

  • Mentoring/Coaching, Θεωρία και πράξη (10 διδακτικές ώρες + 20 ώρες για εφαρμογή (peer-observation στην τάξη από ζεύγη εκπαιδευτικών) + παρουσιάσεις στην ολομέλεια).

Εισηγήτρια: Dr. Sara Bubb (στα Αγγλικά)

  • Ένα Mάθημα Οnline από το Harvard Graduate School of Education -σειρά Zero Project-  Teaching for Understanding ή από τον Οργανισμό International Baccalaureate (MYP, PYP, IB DP) + εφαρμογή στην τάξη

https://www.ibo.org/professional-development/which-type-of-training-is-right-for-me/other-approved-pd/

 

Β΄ ΦΑΣΗ (2020-21)

  • Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας, σε ομάδες εκπαιδευτικών συναφών ειδικοτήτων (Ελληνική γλώσσα, Μαθηματικά κλπ, ανάλογα με τις ειδικότητες των συμμετεχόντων) (25 διδακτικές ώρες +5 ώρες εφαρμογή στην τάξη)

Εισηγητές:

Δημήτριος Κολιόπουλος, Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών

Δρ. Βασιλική Δεμερτζή - Γιαννακοπούλου, Φιλόλογος, Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων, Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος

Δρ Στέλιος Μαρκαντωνάκης, Σχολικός Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου 

Γιώργος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Τεκμηριωμένες Πρωτοβουλίες Βελτίωσης της Διδασκαλίας διαφορετικών ειδικοτήτων με δεδομένα τάξης -Εργασία

  • Ηλεκτρονική Μάθηση: Αρχές και σχεδιασμοί στην πράξη (15 διδακτικές ώρες)

Εισηγητής:

Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

  • Ειδική Αγωγή (10 διδακτικτές ώρες + 5 ώρες εφαρμογή στην τάξη) 


Ολιγόωρα μαθήματα/σεμινάρια (2-6 διδακτικές ώρες) που απευθύνονται στο προσωπικό του Κολλεγίου Αθηνών (σε εθελοντική βάση), σε ενδιαφερόμενους γονείς του Σχολείου, καθώς και σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές, που δεν εργάζονται στο ΕΕΙ. Τα μαθήματα έχουν πρακτικό χαρακτήρα και άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Λόγω της πανδημίας COVID-19,  τα μαθήματα πραγματοποιούνται διαδικτυακά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom. Εάν αργότερα το επιτρέψουν οι συνθήκες και μπορούν να γίνουν δια ζώσης, θα υπάρξει ενημέρωση.

Είσοδος ελεύθερη- απαραίτητη η εγγραφή.  Χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης

Εφόσον δηλώσετε συμμετοχή, θα σας αποσταλεί προ της διενέργειας του μαθήματος, ειδικό link και κωδικός εισόδου για την είσοδο στην πλατφόρμα (το link δεν επιτρέπεται να κοινοποιηθεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο Διαδίκτυο). Κατά τη χρήση της πλατφόρμας (Μπορείτε να συμβουλευθείτε τη Δήλωση Προστασίας Δεδομένων εδώ: https://zoom.us/privacy), θα σας ζητηθεί να δηλώσετε το όνομα με το οποίο επιθυμείτε να εμφανίζεστε στο διαδικτυακό μάθημα και κατά τη  διεξαγωγή του μαθήματος θα γίνει χρήση της εικόνας και του ήχου σας. Σημειώνεται ότι το μάθημα δεν καταγράφεται και έχετε τη δυνατότητα οι ίδιoι να ορίσετε τη χρήση κάμερας ή μικροφώνου (ενεργοποίηση / απενεργοποίηση). Κατά τη χρήση της πλατφόρμας οφείλουν τέλος όλοι οι συμμετέχοντες να τηρούν τους κανόνες προκειμένου να διεξαχθεί ομαλά μια διαδικτυακή παρουσίαση. 

 

Ημέρα μαθημάτων: Σάββατο

Πρόγραμμα

Α΄ μάθημα                  09:15-11:45    

Β΄ μάθημα                  12:00-14.30    

Γ΄ μάθημα                   14:45-17:15    

 

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά στον διαδικτυακό τόπο:

https://www.athenscollege.edu.gr/the-experience/educate-the-educators/registrations

 

Πληροφορίες: [email protected] 

Πηνελόπη Μάρκου Τ:  210 6798357,  Πολυάνθη Τσίγκου Τ: 210 6798265  

 

Περιγραφή των σεμιναρίων:

1. Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2021, 09:15-11:45), Zoom

 «Έφηβοι και  Διαδίκτυο: συμπτώματα εθισμού, κίνδυνοι και στρατηγικές πρόληψης κι αντιμετώπισης του φαινομένου»

Το Σεμινάριο αφορά τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εφόσον είναι πρόσωπα σταθερής αναφοράς για τα παιδιά και τους εφήβους. Οι σημερινοί έφηβοι ή αλλιώς Γενιά του (Δια)Δικτύου ή Γενιά Μ (από τα Μέσα) έχουν υψηλότερο ψηφιακό αλφαβητισμό από ό,τι οι προηγούμενες γενιές και θα ήταν σημαντική η δημιουργία ομάδας εκπαιδευτικών καταρτισμένων στο θέμα, ώστε να μπορούν οι ίδιοι να ενημερώσουν, να υποστηρίζουν  και να κατευθύνουν τους μαθητές τους σε μια υγιή χρήση του Διαδικτύου.

Στόχοι:

  • Κατανόηση της έννοιας του εθισμού κι ενημέρωση για τους τύπους εξάρτησης από το Διαδίκτυο.
  • Αναγνώριση των συμπτωμάτων και των συμπεριφορών εθισμού  τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.
  • Ευαισθητοποίηση στις συνέπειες του εθισμού στην ψυχική υγεία και κοινωνική προσαρμογή κι ενημέρωση για τους παράγοντες επικινδυνότητας.
  • Προτάσεις αντιμετώπισης του φαινομένου.
  • Παρουσίαση του φαινομένου στους  μαθητές.  

Εισηγήτρια: Νεονείλα Παπαδοπούλου, ΜSc, Ψυχοπαιδαγωγός - Σχολική Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών

 

 

2. Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου  2021, 12:00-14.30, Zoom

 «Μεγαλώνοντας κουρασμένα παιδιά: Μπορεί άραγε η έλλειψη αρκετού και ποιοτικού ύπνου να σχετίζεται με συναισθηματικά αλλά και ακαδημαϊκά ζητήματα;»

Αν και λέμε ότι ο ύπνος είναι το ίδιο σημαντικός στη ζωή ενός παιδιού όσο το φαγητό και η στέγη, πολύ συχνά τείνουμε να υποτιμάμε την αναγκαιότητά του και τον στερούμε από τα παιδιά.  Σίγουρα δεν είναι κάτι που γίνεται επίτηδες, αλλά συχνά βολεύει. Πολλές ώρες στη δουλειά, μελέτη για το σχολείο, φροντιστήρια και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, τηλεόραση, υπολογιστές είναι κάποιες από τις αιτίες που συμβάλλουν στη στέρηση ύπνου από τα παιδιά. Αν και αυτοί οι λόγοι σκιαγραφούν μια «βολική άγνοια», είναι καιρός πια να αντιληφθούμε το πραγματικό κόστος που έχει για τα παιδιά η έλλειψη ύπνου και να δράσουμε ανάλογα.

Στο μάθημα θα επιχειρήσουμε να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα του ύπνου όσον αφορά στη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών. Θα μελετήσουμε τις διεργασίες και τα οφέλη του ύπνου, θα εξετάσουμε τι θα πει ποιοτικός και ωφέλιμος ύπνος και θα δούμε τι πραγματικά συμβαίνει όταν ένα παιδί δεν κοιμάται όσο χρειάζεται.

Εισηγήτρια: Αλεξία Καζακάκου, MEd Special Education, EdM Emotional and Behavioral Disorders, Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

3. Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2021, 12:00-14.30, Zoom

 «Οι τέσσερις ρόλοι των ερωτήσεων»: ένα μοντέλο για την κατανόηση κειμένου»

Ξεκινώντας από την προβληματική της κατανόησης κειμένου συναντάμε την έννοια του «γραμματισμού». Αποδομώντας τα στοιχεία του, προκύπτει «η διατύπωση ερωτήσεων» ως μία από τις στρατηγικές που προσφέρονται για την επεξεργασία του κειμένου.

Το μοντέλο «Οι τέσσερις ρόλοι των ερωτήσεων» αποτελεί μία απλοποιημένη κατηγοριοποίηση ερωτήσεων προκειμένου να μπορεί να εφαρμοστεί στην τάξη από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μετά τη γνωριμία με το μοντέλο, οι μαθητές χειρίζονται αποτελεσματικότερα τα διαφορετικά νοήματα που μπορούν να αντλήσουν από το κείμενο.

Στόχος του σεμιναρίου είναι να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ένα κοινό εργαλείο – κώδικα κατηγοριοποίησης των ερωτήσεων.  Όταν οι μαθητές εξοικειωθούν με το μοντέλο, διατυπώνουν ερωτήσεις προκειμένου να «ξεκλειδώσουν» κείμενα, να υποστηρίξουν τη μελέτη τους καθώς και να οργανώσουν αποτελεσματικότερα τις απαντήσεις τους.

Εισηγήτρια: Μαρία Κοκκινιώτη, MEd, Εκπαιδευτικός Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

4. Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021, 09:30-13:15, Zoom

«H αξία του Project Based Learning για τη διδακτική πράξη. Οργανώνοντας ένa Project»

Οι νέες εκπαιδευτικές ανάγκες απαιτούν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στους μαθητές. Ένας τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι μέσω των Projects. Η οργάνωση λοιπόν μιας Project Based Learning κουλτούρας, ανεξάρτητα από το μάθημα, κρίνεται αναγκαία αν όχι επιβεβλημένη.

Με το πέρας αυτού του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα μπορούν να:

  • διαχωρίζουν ένα Project από μια απλή εργασία
  • οργανώνουν ένα Project, ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, με δομημένο τρόπο

Στους συμμετέχοντες θα δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξουν τις δικές τους ιδέες, που θα στοχεύουν σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και ηλικιακές ομάδες μαθητών, για την δημιουργία ενός αποτελεσματικού Project, μέσα από μια οργανωμένη μεθοδολογία (στοχεύοντας τις δεξιότητες του 21ου αι.), όπως αυτή ορίζεται στην σύγχρονη βιβλιογραφία. Τα projects αυτά θα παρουσιαστούν στην ομάδα και θα ακολουθήσει ανατροφοδότηση και συζήτηση.

Εισηγητές: Φιλήμων Διαμαντίδης, MEd, ΜA, Καθηγητής Γυμνασίου-Λυκείου Κολλεγίου Ψυχικού, Στασινή Φράγκου, PhD, Καθηγήτρια Γυμνασίου Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

5. Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021, 13.45-15.45, Zoom 

«Υπεύθυνοι Ευημερίας (Welfare Officers: Ένα πρόγραμμα Πρωτογενούς πρόληψης»

Η πρωτογενής πρόληψη αλλά και η αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μαθητές απασχολεί καθημερινά στο σχολείο εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους. Πολλές φορές, όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει κάποιο ζήτημα, δυσκολεύεται να  μιλήσει σε κάποιον ενήλικα και προτιμά να απευθυνθεί σε έναν συνομήλικο τον οποίο μπορεί να εμπιστευτεί.

Στο Γυμνάσιο του Κολλεγίου Αθηνών, έχει θεσμοθετηθεί από το 2010 το πρόγραμμα Μαθητές-Υπεύθυνοι Ευημερίας (Welfare Officers). Οι μαθητές αυτοί αποτελούν έναν πυρήνα  της Μαθητικής Κοινότητας,  που ασχολείται με  προγράμματα πρόληψης και διαμεσολάβησης. Παράλληλα έχει ως στόχο την κινητοποίηση των Μαθητικών Συμβουλίων στην οργάνωση άλλων δράσεων, όπως   αυτών για τις εξαρτήσεις  από αλκοόλ, κάπνισμα και διαδίκτυο ή για την υποδοχή των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου.

Οι Υπεύθυνοι Ευημερίας έχουν τακτικές συναντήσεις με τους Ψυχολόγους του Τμήματος Συμβουλευτικής του Σχολείου για θέματα που αφορούν στα καθήκοντά τους και στη δράση τους (π.χ. δεξιότητες επικοινωνίας, αμεροληψία, εχεμύθεια,  τρόπους ενημέρωσης των συμμαθητών τους κ.α.).

Στην πορεία της δεκαετούς λειτουργίας του προγράμματος, οι Υπεύθυνοι Ευημερίας συναποφάσισαν και υλοποίησαν με τους συμμαθητές τους πρακτικές αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και τη διενέργεια προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης.  

Εισηγητής: Παναγιώτης Ν. Σιαπέρας, MSc, PhD, Ψυχολόγος-Εργοθεραπευτής Κολλεγίου Αθηνών, Επιστημονικός Συνεργάτης-Διδάσκων Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

 

6. Σάββατο, 20 Μαρτίου 2021, 09:30-13:15, Zoom

«Οι τεχνικές ενεργοποίησης του στοχασμού μέσα από την παρατήρηση της τέχνης: 

α) Visible Thinking β) Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία»

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου θα προσεγγίσουμε τα ακόλουθα:

  • Τον ρόλο των τεχνών στη  διεργασία της μάθησης και ειδικότερα στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21 αι.
  • Τεχνικές ενεργοποίησης στοχασμού δια μέσου της παρατήρησης έργων τέχνης: (VisibleThinking (ProjectZero), Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία)
  •  Ένταξη των τεχνικών ενεργοποίησης του στοχασμού δια μέσου των τεχνών στο Primary Years Programme

Εισηγήτρια: Γεωργία Μέγα, PhD, Εκπαιδευτικός, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών, Καθηγήτρια Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

 

 

7. Σάββατο, 20 Μαρτίου 2021, 13:30-16:00, Zoom

«Οι Ήχοι των Αριθμών – Τα Μαθηματικά της Μουσικής. Σχέση ρητή η άρρητη;»

Εισαγωγική προσέγγιση σε βασικούς πυλώνες που θεμελιώνουν την απαρχή εξερεύνησης της συναρπαστικής σχέσης των δύο κόσμων. Συμμετέχετε στην δημιουργική διεργασία ανακάλυψης της μουσικής κλίμακας, εξοικειώνεστε με βασικές απλές αρχές Μαθηματικών, Μουσικής, Φυσικής, ερευνάτε βήματα μαθηματικής σκέψης, διαγράφετε μία σύντομη ιστορική αναδρομή και γνωρίζετε τον κυριότερο σύγχρονο εκφραστή αυτής της σχέσης διεθνώς.

Διαμέσου σύντομων στοχευμένων νοητικών και σωματικών δραστηριοτήτων, διεγείρεται η ταυτόχρονη λειτουργία των δύο εγκεφαλικών ημισφαιρίων και της έκκρισης ορμονών ευεξίας, με στόχο την δημιουργικότητα, μία ολιστική μορφή σκέψης έξω από τα καθιερωμένα, την βελτίωση της μαθησιακής αίσθησης και κατά συνέπεια την χαρά, την ευεξία, την υγεία. Καθένας είναι ελεύθερος να προσαρμόσει τις δοθείσες πληροφορίες στο αντικείμενο ειδικότητας. 

Εισηγητής: Σωτήρης Δημητριάδης, MA, PhD, Καθηγητής Μουσικής Γυμνασίου- Λυκείου Κολλεγίου Αθηνών

 

 

8. Σάββατο, 27 Μαρτίου  2021, 11:00-13:20, Zoom 

«Αισθητηριακή Νοημοσύνη: Είναι εξίσου σημαντική με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και το Γενικό Δείκτη Νοημοσύνης;»

« Η ψυχή ορίζεται με την ικανότητα της θρέψης, της αίσθησης, της σκέψης και με την  κίνηση» (Αριστοτέλης Περί Ψυχής Β, 413b, 12-14)

Ο τρόπος με τον οποίο μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί βιώνουν το περιβάλλον  της τάξης, του εργαστηρίου, των γηπέδων και της αυλής του σχολείου στηρίζεται στις αισθήσεις. Κάποιοι μαθητές (και εκπαιδευτικοί) αισθάνονται άνετα και δημιουργικά σε ένα περιβάλλον με πολλά ταυτόχρονα ερεθίσματα. Προτιμούν τα πάντα πιο φωτεινά, πιο δυνατά, πιο ζεστά, και πιο έντονα. Αυτή η αίσθηση τους ευχαριστεί   και τους κρατά σε εγρήγορση (π.χ. να προσέχουν στο μάθημα οι μαθητές ή να αποδίδουν καλύτερα στη τάξη οι εκπαιδευτικοί). Άλλοι όμως μαθητές (και εκπαιδευτικοί) αποφεύγουν το θορυβώδες περιβάλλον, τους χώρους με πολύ κόσμο και προσπαθούν να δραπετεύσουν από αυτά προκειμένου να αισθανθούν πιο άνετα, σε περιβάλλοντα με λιγότερα και ηπιότερα ερεθίσματα, που δεν θα τους δημιουργούν διέγερση που τους αποσυντονίζει.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση των μηχανισμών επεξεργασίας των αισθήσεων και πώς διαφορετικοί μαθητές (και εκπαιδευτικοί) βιώνουν το ίδιο ερέθισμα με διαφορετικό τρόπο. Πόσο αυτό επηρεάζει την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους στο μάθημα ή τον αθλητισμό, πώς μπορεί να καθορίσει το γραφικό χαρακτήρα, πώς επιδρά στην σχολική καθημερινότητα πώς επιδρά στις κοινωνικές σχέσεις  με συνομηλίκους και εκπαιδευτικούς και πώς μπορεί να επηρεάσει συναισθηματικά τους μαθητές.

Εισηγητής: Παναγιώτης Ν. Σιαπέρας, MSc, PhD, Ψυχολόγος-Εργοθεραπευτής Κολλεγίου Αθηνών, Επιστημονικός Συνεργάτης-Διδάσκων Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

 

 

9.  Σάββατο 10 Απριλίου 2021 ,  09:15-11:45, Zoom

 «Διαζύγιο, μια σύνθετη διαδικασία. Οι επιπτώσεις του σε παιδιά και σε εφήβους»

Το διαζύγιο δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά  μία δύσκολη απόφαση και αποτελεί μέρος μιας διεργασίας  με πολλαπλές μεταβολές.

Είναι ένα γεγονός το οποίο αναμφισβήτητα κλονίζει τον ψυχικό κόσμο των παιδιών, ενώ οι αντιδράσεις τους ποικίλουν ανάλογα με την αναπτυξιακή τους ηλικία.

Στη συνάντησή μας θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για τις επιπτώσεις του διαζυγίου στην ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων, να μελετήσουμε τους παράγοντες που καθορίζουν αυτές τις επιδράσεις και να δώσουμε έμφαση στους προστατευτικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην καλύτερη προσαρμογή των παιδιών. Επιπλέον, θα αναφερθούμε στις επιδράσεις του διαζυγίου στο περιβάλλον του σχολείου ειδικότερα.

Εισηγήτριες: Νεονείλα Παπαδοπούλου, ΜSc, Ψυχοπαιδαγωγός- Σχολική Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών, Τάνια Νησιώτη, Σχολική Ψυχολόγος Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών 

 

 

10.  Σάββατο, 10 Απριλίου  2021, 12:00-14.30, Zoom 

«Παρατήρηση μαθήματος»

Το σεμινάριο θα παρουσιάσει ιδέες για το πώς η παρακολούθηση μαθήματος μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να αναπτυχθεί. Να του δώσει την ευκαιρία να στοχαστεί πάνω στα δυνατά του σημεία και αυτά που θα έπρεπε να βελτιώσει, ώστε η μάθηση να είναι πιο αποτελεσματική επ’ ωφελεία διδασκομένων και διδάσκοντος.

Στόχοι:

  • Οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν γνώσεις και αυτοπεποίθηση για το πώς η παρακολούθηση μαθημάτων θα είναι δημιουργική. Θα εξετασθούν θέματα, όπως:
  • Ποιες είναι καλές πρακτικές στην παρακολούθηση μαθήματος
  • Πώς κρατώ σημειώσεις κατά την παρακολούθηση μαθήματος
  • Τεχνικές παρακολούθησης μαθήματος
  • Πώς ανακαλύπτω τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία ενός μαθήματος
  • Πότε η αξιολόγηση μαθήματος μπορεί να είναι επικίνδυνη
  • Πώς η συζήτηση μετά την παρακολούθηση μπορεί να βελτιωθεί

Εισηγήτρια: Πολυάνθη Τσίγκου, MA, EdD, Σύμβουλος Διευθυντή/ President

 

 

11.  Σάββατο, 15 Μαΐου 2021, 09:15-11:45, Zoom

«Η ηγεσία στο σχολείο και στην ορχήστρα»

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, δασκάλους Μουσικής αλλά και Διευθυντές Ορχήστρας.
Θα παρουσιαστεί η έννοια και τα είδη του Leadership και η εφαρμογή τους  στην τάξη της μουσικής και όχι μόνο. Τι από όλα αυτά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε; Μπορούν να μας οδηγήσουν σε μια αναθεώρηση της στάσης μας στην τάξη; Στη συνέχεια θα επεκταθούμε στα κοινά σημεία  ανάμεσα στην διδασκαλία και στη διεύθυνση ορχήστρας. Θα αναλογιστούμε τις κοινές γραμμές που υπάρχουν και θα διαπιστώσουμε τις χρήσιμες πληροφορίες που μπορούμε να κρατήσουμε.

Εισηγητής: Νικολάι Μανωλικάκης, MΑ, Καθηγητής Μουσικής Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

12.  Σάββατο, 22 Μαΐου 2021, 09:15-11:45, Microsoft TEAMS

 «TEAMS όπως Ομάδες. Ξεδιπλώνοντας τις πτυχές ενός δημιουργικού, ευχάριστου, χρήσιμου και αποτελεσματικού περιβάλλοντος διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας». 

Μια πλατφόρμα ψηφιακής διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι σημαντική για την προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όταν: Με ευκολία και χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις ο εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει την ψηφιακή του τάξη και να καλέσει με το e-mail του μαθητές του, αποδίδοντάς τους άμεσα συγκεκριμένα δικαιώματα. Η φιλοσοφία πίσω από το περιβάλλον-πλατφόρμα είναι κοντά σ΄ αυτό που ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές έχουν συνηθίσει να κάνουν και στον πραγματικό κόσμο. Οι δυνατότητες που παρέχονται, δίνουν υπεραξία στην εκπαιδευτική διαδικασία … και δεν αποτελούν τροχοπέδη και ανασταλτικό παράγοντα δημιουργικής προσέγγισης. Η τηλεδιάσκεψη διαθέτει όλες εκείνες τις ιδιότητες – δυνατότητες που μηδενίζουν τις αποστάσεις και παρέχουν στους μαθητές στοιχεία και λειτουργίες που προσομοιάζουν την αίθουσα.

Τα βασικά σημεία του σεμιναρίου αυτού είναι:

  • Δημιουργία ψηφιακής τάξης. Δημιουργία και διαχείριση ομάδων, υπο-ομάδων. Δικαιώματα χρηστών, ρυθμίσεις μηνυμάτων και περιβάλλοντος.
  • Αποθετήρια Εκπαιδευτικού Υλικού. Δημιουργία και Διαχείριση κοινόχρηστων χώρων. Κοινόχρηστα αρχεία. Κανόνες χρήσης, διάλογοι εργασίας «πάνω» στο αρχείο, versioning αρχείων.
  • Δυναμική Διαχείριση Εκπαιδευτικού υλικού από εκπαιδευτικούς και μαθητές. (Αξιοποίηση του Class Notebook).
  • Αναθέσεις εργασιών. Δημιουργία ανάθεσης, Βαθμολογία, κλίμακες, ημερομηνίες, συγκέντρωση αποτελεσμάτων, ανατροφοδότηση.
  • Αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο. Δημιουργία ψηφιακών δοκιμασιών αξιολόγησης/αυτό-αξιολόγησης για τους Μαθητές μας. Συλλογή, ανακοίνωση αποτελεσμάτων και ανατροφοδότηση. 
  • Ενσωμάτωση και αξιοποίηση εφαρμογών τρίτων κατασκευαστών (π.χ. Scratch, Mindomo, Geogebra κ.α.).

Εισηγητής: Βασίλειος Οικονόμου, Διευθυντής Πληροφορικής και Ψηφιακής Εκπαίδευσης Κολλεγίου Αθηνών


13.  Σάββατο, 15 Μαΐου  2021, 12:00-14.30, Zoom 

«Οι τρεις μορφές ακρόασης και οι κατάλληλες αφηγηματικές τεχνικές στο Δημοτικό Σχολείο»

Η κατανόηση του προφορικού λόγου αποτελεί μια δεξιότητα κατά την οποία αναμειγνύονται τόσο φυσικές/σωματικές όσο και διανοητικές ψυχολογικές διαδικασίες, η ακρόαση και η κατανόηση (Turner, 1995). Τα τελευταία χρόνια συναντούμε όλο και πιο συχνά αναφορές για δυσκολίες από τους μαθητές όσον αφορά την πρόσληψη, αποκωδικοποίηση και επεξεργασία ακουστικών ερεθισμάτων κατά τη μαθησιακή. διαδικασία. Αποτέλεσμα αυτής της δυσκολίας είναι να παρατηρείται συχνά η αδυναμία από τους μαθητές στην αποκωδικοποίηση και στον εντοπισμό των βασικών σημείων της προφορικής διδασκαλίας, με ανάλογη συνέπεια  οι μαθητές να αδυνατούν να αξιολογούν τα πιο «σημαντικά» σημεία από αυτά που ακούν και να κρατούν σημειώσεις.

Στο μάθημα αυτό θα παρουσιαστεί μια σειρά από δραστηριότητες ακουστικής κατανόησης, που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού. Σκοπός του μαθήματος είναι:

  • Να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί αντίληψη του προβλήματος της έλλειψης ακουστικής κατανόησης και μάθησης των μαθητών.
  • Να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας,  που έχουν έλλειψη αυτής τη δεξιότητας.
  • Να έλθουν σε επαφή με στρατηγικές, που βοηθούν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, να έχουν ενεργητική συμμετοχή, να αναπτύσσουν κριτική επίγνωση της γλώσσας, να είναι ικανοί να διακρίνουν τη στάση και τη θέση του ομιλητή απέναντι στο θέμα του.
  • Να μπορούν να συνδέουν τις δεξιότητες που αναπτύσσονται στο μάθημα με την καθημερινή ζωή των μαθητών, αφού η δεξιότητα κατανόησης προφορικού λόγου συνδέεται άμεσα με άλλες, κυρίως παραγωγικές, δεξιότητες.

Το σεμινάριο παρουσιάζει μια διδακτική προσέγγιση του προβλήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, με τις κατάλληλες αναγωγές μπορεί να είναι χρήσιμο και για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Εισηγητής: Παύλος Κουτσολιάκος, MΑ, MEd, Εκπαιδευτικός Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

14.  Σάββατο, 29 Μαΐου 2021, 09:15-11:45, Zoom  

«Developing Oral Competency through the use of Impromptu Style Speaking Activities»*

Building learners’ oral competency is a key element of any language classroom. This is without a doubt a great challenge for language teachers as it is difficult to formally plan and assess within lessons. In addition, it is an even greater challenge to evaluate a learner’s oral competency and progress. Impromptu style speaking activities can help provide learners of all ages and aptitudes the guided practice necessary to embellish their speaking skills in an unobtrusive and fun way.

Key concerns addressed during the workshop:

  • Why is it important to teach ‘speaking’?
  • Why is it important to encourage learners to speak?
  • What are some of the challenges faced by teachers and learners alike?
  • How can speaking be formally introduced into a curriculum?
  • How can speaking activities be adapted to suit the varying needs and abilities of language learners?
  • How can oral production be assessed?
  • How can oral production assessment tools be adapted to suit the task and learners’ needs?

This workshop will primarily focus on providing teachers with numerous impromptu style speaking activities that can be used in any classroom and can be adapted to suit learner level and interest. Teachers attending the seminar will be provided with the opportunity to: reflect on authentic learners’ speech by listening to real students speaking; evaluate and assess different pupils’ oral proficiency; gain an in depth understanding of the significance of promoting this skill by planning it within the language course curriculum.   

Moderator: Maria Mavrakis, Bed English and English as a Second Language, Postgraduate Diploma in TESOL and ALBE, Masters in Educational Leadership, English Teacher at Psychico College Junior High School

*Language of instruction: English

 

 

15.  Σάββατο, 29 Μαΐου 2021, 12:00-14.30, Zoom

«Τεχνικές δημιουργικής σκέψης: Τα 6 καπέλα του Μπόνο»

Άσπρο, Κίτρινο, Μπλε, Μαύρο, Κόκκινο, Πράσινο, είναι τα διαφορετικά καπέλα του Edward de Bono, ο οποίος ανέπτυξε αυτή την τεχνική για να μας βάλει να σκεφτόμαστε ένα θέμα ή ένα πρόβλημα από 6 διαφορετικές οπτικές. «Υιοθετώντας» ένα-ένα καπέλο, οι μαθητές μαθαίνουν να σκέφτονται δημιουργικά, ανοιχτόμυαλα και κριτικά. Από τη στείρα αντιπαράθεση οδηγούνται σιγά-σιγά στην αποτελεσματική ανταλλαγή ιδεών, εστιάζοντας κάθε φορά σε συγκεκριμένες παραμέτρους του θέματος. Ερευνούν, λύνουν προβλήματα, διαχειρίζονται κρίσεις.

Τα υπόλοιπα στο εργαστήρι! Ελάτε να παίξουμε με τα καπέλα!

Εισηγήτρια: Τζένια Νικολοπούλου, MEd, Εκπαιδευτικός Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

16.  Σάββατο, 12 Ιουνίου 2021, 11:00-13:30, Zoom

«Κρίνω ή κατακρίνω την τέχνη;»

Ένα επιμορφωτικό σεμινάριο με τη μορφή της βιωματικής διάλεξης. Απευθύνεται σε ενήλικες, ασχέτως επαγγελματικού προσδιορισμού. Μέσα από προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, βιβλιογραφία, εικόνες και αφηγήσεις η ομιλήτρια συζητά, θέτει ερωτήματα και καλεί τους συμμετέχοντες να αναλύσουν, να προβληματιστούν για την τέχνη στην εποχή μας, ευελπιστώντας αυτές τις σκέψεις να τις μεταλαμπαδεύσει ο καθένας στις ερχόμενες γενιές όχι ως θεωρητικός αλλά ως παρατηρητής.

Εισηγήτρια: Βασιλική Σπύρου, Καθηγήτρια Εικαστικών Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού

 

17.  Σάββατο, 13 Μαρτίου 2020, 12:00-14:05, Zoom

«Η διαδικασία μάθησης μέσω έρευνας και η αξιολόγησή της»

To workshop αφορά εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και έχει σκοπό να εξηγήσει μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων (hands-on activities) πώς η εκμάθηση μέσω έρευνας (inquiry-based learning) και η αξιολόγησή (assessment) της εφαρμόζεται. Η εκμάθηση μέσω έρευνας αφορά μια διεπιστημονική προσέγγιση η οποία έχει εφαρμοσθεί σε μια πληθώρα κλάδων και σχολικών μαθημάτων, καθώς οδηγεί στη μάθηση μέσα από την έρευνα και πρακτικές εφαρμογές. Αναπόσπαστο στοιχείο της οφείλει να είναι και η αξιολόγηση ως εργαλείο ανατροφοδότησης της μαθησιακής διαδικασίας.

  • Στόχοι:
  • Τι σημαίνει inquiry-based teaching and learning
  • Τι στρατηγικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα
  • Πώς μπορούν να βοηθήσουν στη μάθηση και την αξιολόγηση των μαθητών μας
  • Πώς θα αλλάξει το μάθημα μας
  • Πώς μπορούν να ενσωματωθούν στην ύλη μας
  • Ποιες είναι οι απόψεις εκπαιδευτικών που έχουν δουλέψει με αυτόν τον τρόπο
  • Ποια είναι η ευθύνη μας ως προς τους μαθητές μας

Εισηγητές: Βασίλης Ζώσης, MSc, Έλενα Παρασχοπούλου, MEd, Εκπαιδευτικοί Δημοτικού Σχολείου Κολλεγίου Ψυχικού

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σεμινάριο εκπαίδευσης επιμορφωτών που δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να μοιρασθούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους με συναδέλφους τους. Στόχος του μαθήματος είναι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε στη συνέχεια να είναι σε θέση να επιμορφώνουν άλλους εκπαιδευτικούς/ενηλίκους.

 

Εισηγήτρια: Dr. Sara Bubb, Senior Lecturer, UCL Institiute of Education, University of London.

Το μάθημα (συνολικά 7 1/2 διδακτικών ωρών) πραγματοποιείται στα αγγλικά

Σκοποί και περιεχόμενο (Aims):

Teachers will feel confident to train other professionals

- Περιεχόμενο

- Understanding professional development and how adults learn

- Setting clear aims and outcomes

- How to structure and plan training

- Training techniques and strategies

- How to evaluate professional development

 

Χορηγείται Βεβαίωση Συμμετοχής.

 

 

 

 


Αποτελεί θεματική ενότητα του Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης, προσφέρεται όμως και αυτοτελώς σε ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, καθώς και σε μεσαία και ανώτερα στελέχη της διοίκησης του Σχολείου.

 

Η λέξη ‘μέντωρ’ είναι ελληνική, ωστόσο στην Ελλάδα έχουν γίνει ελάχιστες προσπάθειες για την αξιοποίηση του μέντορα στην εκπαίδευση. Αντιθέτως, σε πολλές αναπτυγμένες χώρες το mentoring και coaching αποτελεί βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της επιστημονικής κατάρτισης και της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους.

 

Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, η ουσία μιας τέτοιας διαδικασίας είναι ο αναστοχασμός του εκπαιδευτικού σε διδακτικές και παιδαγωγικές συμπεριφορές, που αφορούν την καθημερινή λειτουργία της τάξης. Η προσέγγιση αυτή δεν είναι διαδεδομένη στη χώρα μας, ενώ διεθνώς θεωρείται σήμερα ένας τους αποτελεσματικούς τρόπους επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Ο τρόπος αξιοποίησης του mentoring και coaching ποικίλει από χώρα σε χώρα και από σχολείο σε σχολείο. Στο δημόσιο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει αυτή η διαδικασία. Αντιθέτως πολλά από τα στοιχεία για τα οποία εμείς προβληματιζόμαστε, σε άλλες χώρες (π.χ. στην Αγγλία), είναι καθιερωμένα και θεσμοθετημένα.

Ο θεσμός του μέντορα υπάρχει στο Κολλέγιο από την ίδρυσή του. Από το 2008, το Μentoring/Coaching αποτελεί ξεχωριστό κύκλο σπουδών του προγράμματος ‘Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης’, που προσφέρει το Σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούν το πρόγραμμα, με τη θεωρητική κατάρτιση στον τομέα αυτό και ταυτόχρονα με την πρακτική άσκηση στη σχολική τους μονάδα, σε συνεργασία με άλλον –πιο έμπειρο- συνάδελφό τους, αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι σε θέση να βελτιώσουν την εκπαιδευτική αυτή πρακτική.

Διάρκεια του προγράμματος: (10 διδακτικές ώρες + 20 ώρες για εφαρμογή -peer-observation- στην τάξη από ζεύγη εκπαιδευτικών + report/παρουσιάσεις στην ολομέλεια)

Διδασκαλία (στα αγγλικά)

 

Dr. Sara Bubb, Senior Lecturer του Institute of Education, University of London.

Υλοποίηση του προγράμματος mentoring/coaching στο πλαίσιο του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης:

- Δημιουργούνται ζεύγη εκπαιδευτικών από έναν εκπαιδευτικό του προγράμματος και έναν πιο έμπειρο εκπαιδευτικό. Δεν είναι δεσμευτικό οι δύο εκπαιδευτικοί να προέρχονται από την ίδια σχολική μονάδα, παρόλο που η συνύπαρξη στην ίδια σχολική μονάδα δημιουργεί λιγότερα πρακτικής φύσης προβλήματα.

- Πραγματοποιείται εισαγωγικό μάθημα  σε ολομέλεια.

- Οι εκπαιδευτικοί του Κολλεγίου που αναλαμβάνουν τον ρόλο του μέντορα (mentor) θα οργανώσουν και θα παρουσιάσουν ένα μάθημα, το οποίο θα παρακολουθήσει ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός (mentee).

α. Πριν από την παρουσίαση του μαθήματος θα προηγηθεί συνάντηση, στην οποία θα συμφωνηθεί ο χρόνος υλοποίησης του μαθήματος και θα συζητηθεί  η διδακτική προσέγγιση που θα ακολουθηθεί. Ο εκπαιδευτικός-mentor θα δώσει το σχέδιο του μαθήματός του στον εκπαιδευτικό-mentee. Ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός θα έχει έτσι τη δυνατότητα να προετοιμασθεί για τα στοιχεία του μαθήματος, στα οποία θα ήθελε να εστιάσει την προσοχή του, όπως π.χ. στόχοι, διαχείριση χρόνου, αξιολόγηση κ.ά.. Με αυτή την αρχική προετοιμασία δεν επιδιώκεται η δέσμευση, αλλά η διευκόλυνση του επιμορφούμενου.  

β. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ο επιμορφούμενος θα πρέπει να κρατήσει σημειώσεις για τα σημεία στα οποία εστίασε την παρατήρησή του.  

γ. Μετά τo μάθημα θα πρέπει να γίνει συζήτηση μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών για τα σημεία που θα επισημάνει κυρίως ο επιμορφούμενος.

- Στη συνέχεια ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός με τη βοήθεια του μέντορα, θα οργανώσει και θα παρουσιάσει ένα μάθημα με την ίδια διαδικασία.

- Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και οι δύο θα καταγράψουν τα κύρια σημεία της αλληλεπίδρασής τους.

- Μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης διαδικασίας γίνεται συνάντηση με το σύνολο των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, στην οποία παρουσιάζονται συνοπτικά τα reports. Στο τέλος της συνάντησης γίνεται σχολιασμός και αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.

Όλη η διαδικασία θα πρέπει να διεξαχθεί  σε πλαίσιο εποικοδομητικό, συναδελφικό και σε καμιά περίπτωση προσβλητικό, επιδεικτικό ή ανταγωνιστικό. 


  • Παρακολούθηση μαθημάτων με ανατροφοδότηση/συμβουλευτική προς τους διδάσκοντες και εκπαίδευση των Προϊσταμένων/Συντονιστών στην παροχή ουσιαστικής και αποτελεσματικής ανατροφοδότησης.
  • Προγράμματα εξοικείωσης με τις τεχνολογίες και σχεδιασμού μαθημάτων με χρήση τεχνολογίας, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία στη διδακτική πράξη με γνώμονα τις παιδαγωγικές αρχές.
  • Επιμόρφωση κλάδων ειδικοτήτων στο πλαίσιο των Ακαδημαϊκών Τμημάτων. Οι επιμορφωτικές δραστηριότητες των κλάδων ειδικοτήτων των Ακαδημαϊκών Τμημάτων είναι σχετικές είτε με την θεωρητική κατάρτιση των εκπαιδευτικών του κλάδου είτε με τη διδακτική συγκεκριμένων μαθημάτων. Οργανώνονται από τις σχολικές μονάδες.
  • Tα μεσαία και ανώτερα διοικητικά στελέχη του Σχολείου και οι Προϊστάμενοι/Συντονιστές των Ακαδημαϊκών Τμημάτων περιοδικά παρακολουθούν σεμινάρια, ώστε να έχουν τη θεωρητική υποδομή και τις δεξιότητες για την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του τμήματός τους.
Επιμόρφωση
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Teachers training Teachers
Educate the educators
08