Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Για όλους τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται και διανύουν την πρώτη τους χρονιά στο Κολλέγιο. Το πρόγραμμα αποτελείται από 3 ενότητες που περιλαμβάνουν:

  • Εισαγωγή στην ιστορία, την παιδαγωγική φιλοσοφία, τους θεσμούς και τη λειτουργία του Σχολείου μας. Πραγματοποιείται κατά την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Αρχές Παιδαγωγικής - διδακτικές πρακτικές (σχεδιασμός και οργάνωση μαθήματος, διαχείριση τάξης, αξιολόγηση, ανάπτυξη παιδαγωγικών δεξιοτήτων, χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου). Σειρά σεμιναρίων 20 διδακτικών ωρών.

Η πρώτη ενότητα σεμιναρίων (10 ωρών) πραγματοποιείται στην αρχή του σχολικού έτους με θέμα:

Creating an Optimal Learning Environment through Engaging Lesson Planning and Strong Classroom Management

Η δεύτερη ενότητα σεμιναρίων πραγματοποιείται τον Ιανουάριο με θέμα:

Interpersonal & Pedagogical Skill Building

Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το College of Education and Human Development του University of Delaware με εισηγητές τους:

Dr. Jacquelyn O. Wilson, Assistant Professor in the School of Education at the University of Delaware and Director of the Delaware Academy for School Leadership (DASL)

Dr. Sharon Brittingham, Senior Associate Director, Delaware Academy for School Leadership

Dr. David W. Santore, Associate, Senior Leadership Specialist, Delaware Academy for School Leadership

Τα μαθήματα έχουν εργαστηριακό χαρακτήρα και δίνουν την ευκαιρία στους νέους εκπαιδευτικούς να εξοικειωθούν με τον σχεδιασμό μαθημάτων, τη διαχείριση της τάξης και αποτελεσματικές τεχνικές σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Προσφέρεται από το Κολλέγιο Αθηνών δωρεάν στους εκπαιδευτικούς του όλων των βαθμίδων, με σκοπό να συμπληρώσει την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την παιδαγωγική τους κατάρτιση και να τους δώσει την ευκαιρία για καθοδηγούμενο στοχασμό πάνω στην άσκηση της διδασκαλίας τους.

Απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νέους εκπαιδευτικούς.  Δεν αποκλείονται, όμως, και πιο έμπειροι εκπαιδευτικοί, που θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις/την εκπαίδευσή τους.

Διάρκεια: Το πρόγραμμα εκτείνεται σε δύο διδακτικά έτη (2021-2023) και περιλαμβάνει έξι κύκλους μαθημάτων διάρκειας 150 ωρών.

Βεβαίωση Παρακολούθησης: Σε όσους παρακολουθήσουν όλους τους κύκλους θα χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης για το συνολικό Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Σε όσους παρακολουθήσουν έναν ή περισσότερους κύκλους θα χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης για τους συγκεκριμένους κύκλους. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 

Α. Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Υλοποιήθηκε σε τρεις ομάδες εκπαιδευτικών, ανάλογα με την ειδικότητά τους. Ο κύκλος των μαθημάτων περιελάμβανε 25 διδακτικές ώρες και 5 ώρες εφαρμογής στην τάξη. 

-Διδακτική Ελληνικής Γλώσσας

Εισηγητές:

Δρ Βασιλική Δεμερτζή - Γιαννακοπούλου, Φιλόλογος, Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων, Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος

Δρ Αγάθη Γεωργιάδου, Φιλόλογος, Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων, Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος

 

-Διδακτική Ξένων Γλωσσών

Εισηγητής:

Δρ Στέλιος Μαρκαντωνάκης, Σχολικός Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

 

-Εργασία Καινοτόμου Παρέμβασης στην τάξη στο πλαίσιο της ειδικότητας

Εισηγητής:

Γιώργος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής Μεθοδολογίας και Πολιτικών Δια Βίου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης στο Τμήμα Κοινωνικης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

 

Β. Mentoring/Coaching, Θεωρία και πράξη (30 ώρες). Το μάθημα διδάχθηκε στα αγγλικά δια ζώσης, με 10 διδακτικές ώρες + 20 ώρες για εφαρμογή (peer-observation στην τάξη από ζεύγη εκπαιδευτικών) + παρουσιάσεις στην ολομέλεια.

Εισηγήτρια:

Dr. Sara Bubb, Associate Professor in Education in the Department of Learning and Leadership, UCL Institute of Education

 

Γ. Ηλεκτρονική Μάθηση: Αρχές και σχεδιασμοί στην πράξη (15 ώρες).

Εισηγητής:

Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου


Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης/επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, το Κολλέγιο Αθηνών, για δωδέκατη χρονιά, προσφέρει το πρόγραμμα “Teachers Training Teachers”, σειρά ολιγόωρων μαθημάτων (2-6 διδ. ώρ.) με πρακτικό χαρακτήρα και άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα μαθήματα απευθύνονται στο προσωπικό του Κολλεγίου Αθηνών-Κολλεγίου Ψυχικού –σε εθελοντική βάση– και σε ενδιαφερόμενους γονείς του Σχολείου, καθώς και σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές, που δεν εργάζονται στο ΕΕΙ. Το πρόγραμμα άρχισε το σχολικό έτος 2012-2013 και έγινε εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των εκπαιδευτικών και αρκετών γονέων που το παρακολουθούσαν. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το πρόγραμμα παρακολούθησαν διαδικτυακά και αρκετοί από το εξωτερικό.

 

Ελεύθερη είσοδος - Απαραίτητη η εγγραφή.

Χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

 

Ημέρα μαθημάτων: Σάββατο

Α΄ μάθημα: 09:30-12:00

Β΄ μάθημα: 12:15-14.45

Γ΄μάθημα:15:00-17:30

 

Χώρος/Τρόπος: Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης (κτίριο Αλ. Μαρτίνου) ή διαδικτυακά (μέσω ZOOM) ή υβριδικά (δια ζώσης και διαδικτυακά ταυτόχρονα).

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά στον διαδικτυακό τόπο:

https://www.athenscollege.edu.gr/the-experience/educate-the-educators/registrations

 

Πληροφορίες & Εγγραφές:

Πολυάνθη Τσίγκου, Πηνελόπη Διονυσοπούλου-Μάρκου

Τ:  210 6798 2357, 210 6798 265

e-mail:  [email protected]

 

 

 

Σεμινάριο εκπαίδευσης επιμορφωτών που δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να μοιρασθούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους με συναδέλφους τους. Στόχος του μαθήματος είναι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε στη συνέχεια να είναι σε θέση να επιμορφώνουν άλλους εκπαιδευτικούς/ενηλίκους.

 

Εισηγήτρια: Dr. Sara Bubb, Associate Professor in Education, Department of Learning and Leadership, UCL Institute of Education, University of London

Το μάθημα (συνολικά 10 διδακτικών ωρών) πραγματοποιείται στα αγγλικά

Σκοποί και περιεχόμενο (Aims):

  • Κατανόηση της επαγγελματικής ανάπτυξης και του τρόπου με τον οποίο μαθαίνουν οι ενήλικες
  • Καθορισμός σαφών στόχων και μαθησιακών αποτελεσμάτων
  • Δομή και σχεδιασμός επιμορφωτικών μαθημάτων/ενοτήτων
  • Τεχνικές και στρατηγικές εκπαίδευσης/κατάρτισης
  • Αξιολόγηση μαθημάτων στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης/κατάρτισης


Χορηγείται Βεβαίωση Συμμετοχής.

 

 

 

 


Αποτελεί θεματική ενότητα του Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης, προσφέρεται όμως και αυτοτελώς σε ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, καθώς και σε μεσαία και ανώτερα στελέχη της διοίκησης του Σχολείου.

 

Η λέξη ‘μέντωρ’ είναι ελληνική, ωστόσο στην Ελλάδα έχουν γίνει ελάχιστες προσπάθειες για την αξιοποίηση του μέντορα στην εκπαίδευση. Αντιθέτως, σε πολλές αναπτυγμένες χώρες το mentoring και coaching αποτελεί βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της επιστημονικής κατάρτισης και της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους.

 

Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, η ουσία μιας τέτοιας διαδικασίας είναι ο αναστοχασμός του εκπαιδευτικού σε διδακτικές και παιδαγωγικές συμπεριφορές, που αφορούν την καθημερινή λειτουργία της τάξης. Η προσέγγιση αυτή δεν είναι διαδεδομένη στη χώρα μας, ενώ διεθνώς θεωρείται σήμερα ένας τους αποτελεσματικούς τρόπους επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Ο τρόπος αξιοποίησης του mentoring και coaching ποικίλει από χώρα σε χώρα και από σχολείο σε σχολείο. Στο δημόσιο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει αυτή η διαδικασία. Αντιθέτως πολλά από τα στοιχεία για τα οποία εμείς προβληματιζόμαστε, σε άλλες χώρες (π.χ. στην Αγγλία), είναι καθιερωμένα και θεσμοθετημένα.

Ο θεσμός του μέντορα υπάρχει στο Κολλέγιο από την ίδρυσή του. Από το 2008, το Μentoring/Coaching αποτελεί ξεχωριστό κύκλο σπουδών του προγράμματος ‘Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης’, που προσφέρει το Σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούν το πρόγραμμα, με τη θεωρητική κατάρτιση στον τομέα αυτό και ταυτόχρονα με την πρακτική άσκηση στη σχολική τους μονάδα, σε συνεργασία με άλλον –πιο έμπειρο- συνάδελφό τους, αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι σε θέση να βελτιώσουν την εκπαιδευτική αυτή πρακτική.

Διάρκεια του προγράμματος: (10 διδακτικές ώρες + 20 ώρες για εφαρμογή -peer-observation- στην τάξη από ζεύγη εκπαιδευτικών + report/παρουσιάσεις στην ολομέλεια)

Διδασκαλία (στα αγγλικά)

 

Dr. Sara Bubb, Senior Lecturer του Institute of Education, University of London.

Υλοποίηση του προγράμματος mentoring/coaching στο πλαίσιο του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης:

- Δημιουργούνται ζεύγη εκπαιδευτικών από έναν εκπαιδευτικό του προγράμματος και έναν πιο έμπειρο εκπαιδευτικό. Δεν είναι δεσμευτικό οι δύο εκπαιδευτικοί να προέρχονται από την ίδια σχολική μονάδα, παρόλο που η συνύπαρξη στην ίδια σχολική μονάδα δημιουργεί λιγότερα πρακτικής φύσης προβλήματα.

- Πραγματοποιείται εισαγωγικό μάθημα  σε ολομέλεια.

- Οι εκπαιδευτικοί του Κολλεγίου που αναλαμβάνουν τον ρόλο του μέντορα (mentor) θα οργανώσουν και θα παρουσιάσουν ένα μάθημα, το οποίο θα παρακολουθήσει ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός (mentee).

α. Πριν από την παρουσίαση του μαθήματος θα προηγηθεί συνάντηση, στην οποία θα συμφωνηθεί ο χρόνος υλοποίησης του μαθήματος και θα συζητηθεί  η διδακτική προσέγγιση που θα ακολουθηθεί. Ο εκπαιδευτικός-mentor θα δώσει το σχέδιο του μαθήματός του στον εκπαιδευτικό-mentee. Ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός θα έχει έτσι τη δυνατότητα να προετοιμασθεί για τα στοιχεία του μαθήματος, στα οποία θα ήθελε να εστιάσει την προσοχή του, όπως π.χ. στόχοι, διαχείριση χρόνου, αξιολόγηση κ.ά.. Με αυτή την αρχική προετοιμασία δεν επιδιώκεται η δέσμευση, αλλά η διευκόλυνση του επιμορφούμενου.  

β. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ο επιμορφούμενος θα πρέπει να κρατήσει σημειώσεις για τα σημεία στα οποία εστίασε την παρατήρησή του.  

γ. Μετά τo μάθημα θα πρέπει να γίνει συζήτηση μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών για τα σημεία που θα επισημάνει κυρίως ο επιμορφούμενος.

- Στη συνέχεια ο επιμορφούμενος εκπαιδευτικός με τη βοήθεια του μέντορα, θα οργανώσει και θα παρουσιάσει ένα μάθημα με την ίδια διαδικασία.

- Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και οι δύο θα καταγράψουν τα κύρια σημεία της αλληλεπίδρασής τους.

- Μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης διαδικασίας γίνεται συνάντηση με το σύνολο των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, στην οποία παρουσιάζονται συνοπτικά τα reports. Στο τέλος της συνάντησης γίνεται σχολιασμός και αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.

Όλη η διαδικασία θα πρέπει να διεξαχθεί  σε πλαίσιο εποικοδομητικό, συναδελφικό και σε καμιά περίπτωση προσβλητικό, επιδεικτικό ή ανταγωνιστικό. 


  • Παρακολούθηση μαθημάτων με ανατροφοδότηση/συμβουλευτική προς τους διδάσκοντες και εκπαίδευση των Προϊσταμένων/Συντονιστών στην παροχή ουσιαστικής και αποτελεσματικής ανατροφοδότησης.
  • Προγράμματα εξοικείωσης με τις τεχνολογίες και σχεδιασμού μαθημάτων με χρήση τεχνολογίας, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία στη διδακτική πράξη με γνώμονα τις παιδαγωγικές αρχές.
  • Επιμόρφωση κλάδων ειδικοτήτων στο πλαίσιο των Ακαδημαϊκών Τμημάτων. Οι επιμορφωτικές δραστηριότητες των κλάδων ειδικοτήτων των Ακαδημαϊκών Τμημάτων είναι σχετικές είτε με την θεωρητική κατάρτιση των εκπαιδευτικών του κλάδου είτε με τη διδακτική συγκεκριμένων μαθημάτων. Οργανώνονται από τις σχολικές μονάδες.
  • Tα μεσαία και ανώτερα διοικητικά στελέχη του Σχολείου και οι Προϊστάμενοι/Συντονιστές των Ακαδημαϊκών Τμημάτων περιοδικά παρακολουθούν σεμινάρια, ώστε να έχουν τη θεωρητική υποδομή και τις δεξιότητες για την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του τμήματός τους.
Επιμόρφωση
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Teachers training Teachers
Educate the educators
08