Ομιλία του Ακαδημαϊκού Σταμάτη Κριμιζή σε μαθητές του Ομίλου Αστρονομίας και Διαστημικής του Λυκείου Κολλεγίου Αθηνών

Ιουν 1, 2023

Την Πέμπτη, 18 Μαΐου 2023, 19 μαθητές, μέλη του Ομίλου Αστρονομίας & Διαστημικής και της ομάδας SALT του Λυκείου Κολλεγίου Αθηνών, είχαν την τύχη να γνωρίσουν από κοντά και να παρακολουθήσουν ομιλία του Ακαδημαϊκού Καθηγητή Σταμάτη Κριμιζή, Ομότιμου Διοικητή Διαστημικών Προγραμμάτων (Johns Hopkins University) και Επικεφαλής Ερευνητή των διαστημικών σκαφών Voyager 1 & 2. Η ομιλία του κ. Κριμιζή, με θέμα: «Ανακαλύψεις και γνώση στην εποχή του Διαστήματος», πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο γεύματος που διοργάνωσε ο Διευθυντής/President του  Κολλεγίου Αθηνών, Ακαδημαϊκός Κώστας Συνολάκης ’75, στο οποίο ήταν προσκεκλημένοι επίσης ο Καθηγητής Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννης Α. Δαγκλής (Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος) και ο Δρ Νίκος Σέργης (Διευθύνων Σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος).

Μετά το τέλος της εντυπωσιακής και άκρως ενδιαφέρουσας ομιλίας του κ. Κριμιζή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να λύσουν απορίες σχετικά με θέματα διαστημικής φυσικής. Ο κ. Συνολάκης βοήθησε με στοχευμένες ερωτήσεις την πορεία της συζήτησης, καθώς και αυτός ήταν στο Caltech την εποχή που ο κ. Κριμιζής σχεδίαζε τα διαστημόπλοιά του. Το γεύμα ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να ανταλλάξουν απόψεις και να μάθουν από τους ειδικούς στον χώρο της διαστημικής έρευνας.

Ο κ. Κριμιζής μοιράσθηκε τις εμπειρίες του ως επικεφαλής ερευνητής των διαστημικών σκαφών Voyager 1 & 2 και προσέφερε ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις ανακαλύψεις και τη γνώση που έχουν αποκτηθεί από τον διαστημικό τομέα. Η συνάντηση αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα και πιο εμπνευσμένα γεγονότα για τον Όμιλο του Λυκείου, αφήνοντας τους μαθητές με μια αίσθηση θαυμασμού και ενθουσιασμού για την επιστήμη του διαστήματος. Πιστεύουμε ότι κανένας από τους παρευρισκόμενους δεν θα ξεχάσει ποτέ αυτή την ομιλία και τη συζήτηση που ακολούθησε.

Ο Όμιλος Αστρονομίας και Διαστημικής του Λυκείου Κολλεγίου Αθηνών  έχει ως στόχο να φέρει τους μαθητές πιο κοντά σε ένα πεδίο το οποίο δεν διδάσκεται στα σχολεία. Το σχολικό έτος 2022-2023 οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν  κομήτες με τη βοήθεια του παρατηρησιακού αστροφυσικού Δρ Κοσμά Γαζέα (Πανεπιστημιακό Αστεροσκοπείο Αθηνών / UOAO), να μάθουν για την αποστολή Cassini (μελέτη Κρόνου και των φυσικών δορυφόρων του) από τον αστροφυσικό Δρ Νίκο Σέργη (Ερευνητής στο πεδίο της διαστημικής φυσικής και Διευθύνων Σύμβουλος στο Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος / ΕΛ.ΚΕ.Δ), να αποκρυπτογραφήσουν τον μηχανισμό των Αντικυθήρων με τη βοήθεια του καθηγητή αεροδιαστημικής του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης Βασίλη Σπαθόπουλου, να «ανακαλύψουν» τα βαρυτικά κύματα με τη βοήθεια του Σταύρου Κλαουδάτου (μαθητής του Σχολείου μας μέχρι πέρυσι και τώρα φοιτητής του Πανεπιστημίου Caltech) και τέλος να ακούσουν τους Νόμους του Kepler από τον συμμαθητή τους Νικόλαο Εμμανουήλ Σκεύη. Υπεύθυνος του Ομίλου Αστρονομίας και Διαστημικής είναι ο Καθηγητής Φυσικής του Λυκείου Κολλεγίου Αθηνών Ξενοφώντας Ραφιός.