Τα Νέα μας

Νέα διαδικτυακά σεμινάρια της σειράς Teachers Training Teachers

Δεκ 16, 2021

Το Σάββατο, 20 Νοεμβρίου και το Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν πέντε ακόμη διαδικτυακά σεμινάρια της σειράς Teachers Training Teachers για εφέτος.

Τα μαθήματα Teachers Training Teachers, υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών του Κολλεγίου. Είναι ολιγόωρα, με πρακτικό χαρακτήρα και άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Κολλεγίου Αθηνών (σε εθελοντική βάση), καθώς και σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές, που δεν εργάζονται στο Κολλέγιο. Ευπρόσδεκτοι είναι και ενδιαφερόμενοι γονείς του Σχολείου.

Η σειρά μαθημάτων Teachers Training Teachers προσφέρεται δωρεάν και προσελκύει εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα και από το εξωτερικό. Οι εισηγητές προσφέρουν την αποζημίωσή τους στο Πρόγραμμα Υποτροφιών του Κολλεγίου Αθηνών.

Τα ακόλουθα μαθήματα παρακολούθησαν συνολικά 399 εκπαιδευτικοί και γονείς:

1. «Στήριξη μαθητών στην αρρώστια και στον θάνατο»

Η Μάγια Αλιβιζάτου, PhD, Ψυχολόγος, Διασχολική Συντονίστρια Ψυχοπαιδαγωγικού Τμήματος και Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κολλεγίου Αθηνών, καθοδήγησε τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και γονείς για τη διαχείριση της απώλειας και τη στήριξη των μαθητών σε θέματα αρρώστιας ή θανάτου, στο σχολείο ή στο σπίτι. «στην αρρώστια και στον θάνατο».

Στόχος ήταν οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να βοηθήσουν τα παιδιά και τους εφήβους να κατανοήσουν την έννοια του θανάτου και τη διεργασία του θρήνου, να υποστηρίξουν τα παιδιά που έρχονται αντιμέτωπα με το πένθος και τον θρήνο μετά την απώλεια αγαπημένου οικογενειακού προσώπου καθώς και τα παιδιά που θρηνούν την απώλεια συμμαθητή τους.

2. «Η χρήση των πεδίων related readings και primary source του BrainPOP μέσα στην τάξη»

Ο Θανάσης Σούφλας, MEd, Καθηγητής Γαλλικών Δημοτικού Κολλεγίου Αθηνών, συνέχισε την ξενάγηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στον ιστότοπο BrainPOP.

Εκτός από τα βίντεο, το BrainPOP προτείνει στους μαθητές επιπλέον κείμενα σχετικά με το θέμα του βίντεο. Τα κείμενα μπορεί να είναι άρθρα, γραφήματα, έρευνες, κόμικς, αποφθέγματα, εικόνες, κλπ. Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να τα βρει στα πεδία primary sources και related readings. Σκοπός τους είναι να βοηθήσουν τους μαθητές να εμβαθύνουν στο θέμα του βίντεο και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε αυτό.

Στόχος αυτού του εργαστηρίου ήταν οι συμμετέχοντες να διακρίνουν και να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα των πεδίων related readings και primary source και να ανακαλύψουν στρατηγικές για να τα εντάξουν στο μάθημά τους.

3. «Η επίδραση του ψηφιακού υλικού στις μεθοδολογίες εκπαίδευσης και στον ρόλο του Εκπαιδευτικού»

Απαντώντας στην πρόκληση που θέτουν τα νέα δεδομένα στην εκπαίδευση, αναρωτιώμαστε τι χρειαζόμαστε ως μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς για την ομαλή εισαγωγή και αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία - πόσο εύκολο είναι να περάσουμε από το κείμενο και την εικόνα, στον ήχο και… στην κίνηση - ποιος είναι ο ρόλος των αισθήσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία - πώς μπορούμε να εφοδιάσουμε τον εκπαιδευτικό και με ποια εργαλεία, ώστε να αλλάξει τη στάση του, να προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα ή και να μάθει να προσαρμόζεται συνεχώς, να αξιοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερες μεθοδολογίες, να τις εξελίσσει, να αναπτύσσει δικές του προς όφελος των μαθητών του και της μετέπειτα πορείας τους.

Ο Βασίλειος Οικονόμου, Διευθυντής Πληροφορικής και Ψηφιακής Εκπαίδευσης του Κολλεγίου Αθηνών απάντησε τα ερωτήματα αυτά παρουσιάζοντας διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό που έχει κατασκευάσει, με το οποίο τα μαθήματα γίνονται διαρκώς πιο αλληλεπιδραστικά, παρακινούν και βοηθούν τους μαθητές να μαθαίνουν με το δικό τους ρυθμό. Η συνεχής δημιουργία νέων διαδραστικών πολυμεσικών ψηφιακών βιβλίων είναι μια σημαντική προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση. Στόχο έχει να εμπλουτίσει τη “φαρέτρα” του εκπαιδευτικού, του μαθητή αλλά και του γονέα, ώστε να μετατραπεί η μάθηση σε μία δημιουργική, ευχάριστη, χρήσιμη και αποτελεσματική διαδικασία.

4. «Οικογένεια: Διαπολιτισμικές Απεικονίσεις στη Λογοτεχνία» 

Η Πόπη Βλοντάκη, PhD, Καθηγήτρια Αγγλικών, συζήτησε με τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο αυτό τις μεταβολές στην οικογενειακή ζωή στο πλαίσιο δύο κοινωνιών, της ελληνικής, η οποία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο από τη συλλογικότητα στον ατομισμό, και της βρετανικής ατομιστικής κοινωνίας.
Παρουσιάσθηκαν τα θέματα της ευρείας οικογένειας, των συζυγικών και γονεϊκών σχέσεων, όπως σκιαγραφούνται στα μυθιστορήματα, Το Τρίτο Στεφάνι του Κώστα Ταχτσή, το Private Papers [Προσωπικό ημερολόγιο] της Μάργκαρετ Φόρστερ, για την Ελλάδα και τη Βρετανία κατά την περίοδο γύρω από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το Πύλη Εισόδου της Μάρως Δούκα και το Μέση Αγγλία [Middle England] του Τζόναθαν Κόου, ιστορίες που εκτυλίσσονται στις ημέρες μας, στην Ελλάδα και στη Βρετανία, αντίστοιχα.

5. «Πώς να γίνεις καλός δάσκαλος»  

Η Πολυάνθη Τσίγκου, MA, EdD, Φιλόλογος, Σύμβουλος Διευθυντή/President Κολλεγίου Αθηνών, μίλησε για την ποιότητα του εκπαιδευτικού ως καθοριστικού παράγοντα για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων και την ανάγκη συνεχούς προσπάθειας για τη βελτίωση της πρακτικής των εκπαιδευτικών για την καλύτερη μάθηση των μαθητών. Συζητήθηκαν ερωτήματα όπως: τι σημαίνει επιτυχημένο μάθημα; τι σημαίνει μάθηση και ποια μάθηση είναι αποτελεσματική; πώς μπορούμε να εμπνέουμε στους μαθητές μας κίνητρα μάθησης; πώς μπορούμε να αναπτυσσόμαστε ως εκπαιδευτικοί;

 

Μπορείτε να εγγραφείτε στα μαθήματα της σειράς Teachers Training Teachers στον σύνδεσμο:

 https://www.athenscollege.edu.gr/the-experience/educate-the-educators/registrations 

Επιστροφή